Enhver bruger skal kunne slette sin egen profil til enhver tid.
Ved en sletning af profilen, slettes ikke blot selve profilen.
Alle data som er henførbar til denne profil slettes, hvilket også omfatter fakturaer og eventuelle ordre kommentarer.
VIGTIGT!
Husk, at denne proces vil slette din konto og alle tilknyttede data defenitivt.
Når du har gennemført denne funktion, vil du ikke længere have adgang til din konto eller dine data her på vores hjemmeside.
Handlingsplan hos Nyttigbras.dk ved eventuelle konstaterede sikkerhedsbrud:
I tilfælde af, at der opstår sikkerhedsbrud (læk af data) på vores hjemmside Nyttigbras.dk, så vil vi herfra straks, informere alle berørte kunder via e-mail.
Denne e-mail vil kort indholde informationer om, hvad der er sket og hvad vi herfra agter at gøre for at udbedre fejlen.
For at forhindre flere eventuelle læk af data, vil hjemmesiden øjeblikkeligt blive nedtaget, og blive erstattet af en informationsside.
Databasen vil med det samme, blive flyttet til en anden server-mappe, som er beskyttet og krypteret. Dette gøres for at sikre at der ikke sker flere læk af data.
Datatilsynet informeres øjeblikkeligt om det konstaterede sikkerhedsbrud og eventuelt Politiet.
Fejlretning og øvrig behandling af sagen, vil ske i samarbejde med Datatilsynet og Politiet.
Du kan som kunde hos Nyttigbras.dk, helt automatisk anmode om en rapport, som viser de oplysninger og data, som vi behandler om dig, ved at anvende følgende link: Anmod om rapport over mine data
Bemærk venligst at ovenstående funktion, kræver at du er logget ind som bruger her på siden.
Man kan maksimalt anmode om 3 daglige rapporter.
Hos Nyttigbras.dk tager gør vi alt hvad vi kan, for at leve op til de skærpede regler om behandling af personlige oplysninger, som Persondataforordning 2018 regulerer.
Derfor stiller vi en lang række af forskellige funktioner til rådighed for alle vores registrerede kunder her på vores hjemmeside.
Nedenstående billede, viser således hvilke GDPR værktøjer, som hver eneste registeret kunde på vores side, har fuld adgang til at benytte.
Som det fremgår af ovenstående illustration, så kan hver eneste kunde selv foretage følgende via sin kundekonto:
- Rediger sit navn, email og telefonnummer
- Rediger sine adresser
- Ændring af sit password
- Opdater indstilling af abonnement på vores nyhedsbrev
Som kunde kan man automatisk downloade sine kontooplysninger i et CSV-format, hvilket omfatter følgende data:
- Personlige Data
- Adresser
- Ordrer
- GDPR Anmodninger
- Man kan anmode om en modtage en fuld rapport over alle de personlige data, som vi behandler om en selv her på Nyttigbras.dk
- Som kunde kan man anmode om fjernelse / anonymisering af sine personlige data her på Nyttigbras.dk
Vi gennemfører løbende en række sikkerhedsforanstaltninger for at opretholde sikkerheden i forbindelse med behandling af dine personlige oplysninger.
Det betyder at når du bestiller, indtaster, indsender eller har i øvrigt har adgang til dine personlige oplysninger, så er selve forbindelsen som du har til vores server krypteret.
Vi tilbyder således alle vores kunder og besøgende en sikker server.
Alle følsomme / kreditoplysninger transmitteres via Secure Socket Layer (SSL) teknologi og krypteres derefter ind hos vores betalingsgateways database.
Hverken under eller efter en given betalingstransaktion, bliver dine private oplysninger, som omfatter kreditkort, cpr-nummer, finanser m.fl. gemt på vores server hos Nyttigbras.dk.
Alle oplysninger i forhold til selve betalingen, er således kun tilgængelig for dem, som er autoriseret med helt særlige adgangsrettigheder til sådanne systemer
Vores betalingsgateway som hedder Bambora, er forpligtet til at holde disse oplysningerne fortrolige.
Nyttigbras.dk opretter manuelt en komplet backup af hele hjemmesiden, hvilket omfatter alle filer og database og kundeoplysninger. Denne backup laves 1 gang om ugen. Omtalte backup transmitteres via en krypteret forbindelse, som en samlet pakket fil, til en sikker arkiv mappe, hos Online Cloud tjenesten Jotta Cloud.
Baggrunden for at vi opretter denne backup af hele hjemmesiden, er at vi ønsker at kunne gendanne hjemmesiden ved eventuelle programmeringsfejl eller andre tekniske fejl, således at denne er hurtigst muligt tilgængelig for alle vores kunder.
Endvidere foretager vores serverudbyder også en ugentlig backup af vores data, som de er forpligtet til at opbevare på et krypteret medie. Denne backup erstattes således automatisk hos vores serverudbyder med en fast ugentlig frekvens.
Baggrunden for at vores serverudbyder også foretager en backup af alle data, er for at kunne gendanne alle data, i tilfælde af eventuel defekt harddisk eller andre mekaniske fejl.
Vores server er placeret i Holland og ligger således placeret i EU. Det betyder at vores udbyder er forpligtet til at overholde de samme regler i forhold til behandling af personlige oplysninger, som Nyttigbras.dk også er underlagt.
GDPR (General Data Protection Regulation) er et nyt sæt af regler, der regulerer al registrering og behandling af personoplysninger og data i EU.
Omtalte nye regler træder i kraft pr. 25. maj 2018, og gælder for alle virksomheder og organisationer i hele EU.
GDPR kaldes også for Persondataforordningen her i Danmark, og man kan egentligt sige at der er tale om en stor opgradering eller forædling af den gamle persondatalov.
Grundlæggende handler den nye GDPR ordning om indførelse af nye og ensartede regler i hele EU!
Ordningen betyder at behandlingen af følsomme persondata fra både kunder og medarbejdere, skal ske på en sikker og ensartet måde.
Mange af de gamle regler fra persondataloven er fortsat gældende i den nye persondataforordning.
Der er samtidig også tale om meget skærpede regler, hvilket alle virksomheder i Danmark, således er forpligtet til at overholde.
Det skal altid fremgå på den hjemmeside, som man besøger, hvilke oplysninger der indsamles og hvad formålet er med denne indsamling oplysninger.
Her på vores hjemmeside Nyttigbras.dk, kan du som besøgende eller kunde, altid se vores privatlivspolitik og hvilke oplysninger som vi indsamler og hvad disse bruges til.
1. Virksomheder får et langt større ansvar i forbindelse med al behandling af personoplysninger og data.
2. Udvidet dokumentationskrav.
3. Styrkede rettigheder for personer, eksempelvis "retten til at blive glemt", "retten til at begrænse behandling af data" og "retten til indsigt i registrerede data".
4. Sikkerhedsbrud (læk af data), skal informeres til Datatilsynet, senest inden for 72 timer efter at bruddet er konstateret.
5. Behandling af persondata kræver samtykke, og samtykket skal kunne dokumenteres.
I forhold til EU-lovgivning om persondata (GDPR) fungerer databehandleraftaler mellem Nyttigbras.dk og samarbejdspartnere, som en instruktion til eksterne samarbejdspartnere i, hvorledes disse er forpligtet til at behandle vores kunders og øvrige partneres persondata ordentligt og trygt.
Som kunde og besøgende hos Nyttigbras.dk giver vi dig mulighed for at se hvilke aftaler der foreligger mellem os og vores samarbejdspartnere:
Vi arbejder i øjeblikket med at implementere yderligere GDPR funktioner her på vores hjemmeside Nyttigbras.dk.
* Senest opdateret 23. maj 2018